Pranešimai

KYLANT ORO TEMPERATŪRAI AUKŠTYN, KVĖPAVIMO TAKŲ SUSIRGIMŲ SKAIČIAI LEIDŽIASI ŽEMYN
2022-05-12

Nacionalinio visuomenės sveikatos centro prie sveikatos apsaugos ministerijos Telšių departamento Plungės skyrius informuoja, kad sergamumas peršalimo ligomis Plungės r. ir Rietavo savivaldybėse 18-ąją š. m. savaitę (2022-05-02 – 2022-05-08) trigubai sumažėjo.

Plungės r. savivaldybėje 6-ąją š. m. savaitę ūminėmis viršutinių kvėpavimo takų infekcijomis (toliau - ŪVKTI) sirgo 325 gyventojai, iš jų 57 vaikai, o praėjusią savaitę susirgo 104 gyventojai, iš jų 42 vaikai. Sergamumas Plungės r. savivaldybėje nuo š. m. 6 savaitės iki praėjusios savaitės sumažėjo 68 proc. Sergamumo rodiklis gripu ir ŪVKTI 6-ąją š. m. savaitę siekė net 100,23 atvejo 10 tūkst. gyventojų, o praėjusią savaitę buvo 31,32 atvejis 10 tūkst. gyventojų.

Rietavo savivaldybėje 6-ąją š. m. savaitę peršalimo ligomis sirgo 50 gyventojų, iš jų 14 vaikų, o praėjusią savaitę susirgo 16 gyventojų, iš jų 9 vaikai. Rietavo savivaldybėje sergamumas nuo š. m. vasario mėnesio iki praėjusios savaitės sumažėjo 68 proc. Sergamumo rodiklis gripu ir ŪVKTI 6-ąją š. m. savaitę buvo 70,50 atvejo 10 tūkst. gyventojų, o praėjusią savaitę – tik 22,08 atvejo 10 tūkst. gyventojų.

Plungės r. ir Rietavo savivaldybėse praėjusią savaitę gripo atvejų neregistruota.

Šiuo metų laiku galima užsikrėsti ir kitais virusais, sukeliančiais kvėpavimo takų ligas, kurias lydi daugiau ar mažiau į gripą panašūs simptomai. Nuo šių ligų patariama saugotis ir kitais būdais, pasirenkant paprastas, tačiau gana efektyvias priemones.

Imuniteto stiprinimas. Daugelis virusų ir bakterijų, sukeliančių įvairias peršalimo ligas, gyvena žmogaus organizme, dažniausiai nosiaryklėje ir ryklėje. Tačiau nuolatos nesergame, nes mūsų imuninė sistema riboja bakterijų ir virusų dauginimąsi. Žiemą ji susilpnėja, tad sergama dažniau. Kad taip neatsitiktų, reikia stiprinti imunitetą kasmet skiepijantis arba pastoviai vartojant įvairias imunitetą stiprinančias priemones: česnaką, ežiuolę, imbiero preparatus, vitaminą C, medų. Be to reikėtų valgyti daugiau vaisių, daržovių, kitų vitaminų turinčių produktų, gerti šiltas žolelių arbatas. Geriausiai, jeigu imunitetą stiprinsime nuolatos.

Organizmo grūdinimas. Išvengti peršalimo ligų padeda organizmo grūdinimas. Naudinga kasdien pasivaikščioti gryname ore. Patariama daugiau judėti ar reguliariai užsiimti aktyvia fizine veikla. Tačiau organizmas turi būti grūdinamas nuolatos ir įvairiais būdais. Jeigu grūdinimu susirūpinsite tik atšalus orams, atsparumo nebesusistiprinsite, nebent išlaikysite jau suformuotą.

Atsparumą ligoms mažinančių situacijų išvengimas. Labai svarbu neperšalti, vengti didelių oro temperatūros skirtumų ir skersvėjų, ypač, jei esate sušilę.

Geras patalpų mikroklimatas. Patalpose turėtų būti ne per šalta ir ne per šilta – tinkamas mikroklimatas taip pat gali padėti išvengti peršalimo. Optimaliausia kambario temperatūra, kurioje yra ikimokyklinio amžiaus vaikų, turėtų būti 20-22ºC, vyresniems vaikams ir suaugusiems pakanka  18-19ºC. Patalpų oro drėgnis turėtų būti 40-60 %. Negalima pamiršti natūralaus patalpų vėdinimo, net ir šaltuoju metų laiku. Vėdinti rekomenduojama sudarant skersvėjį, t.y. atidarius langus nors 10 min. Dažnas vėdinimas ir patalpų bei kitų paviršių valymas drėgnu būdu, užkerta kelią patalpose esančių virusų plitimui.

Asmens higiena. Geriausia priemonė, norint išvengti ligų, plintančių oru, yra rankų plovimas. Virusus gali platinti sergantys arba užsikrėtę, bet dar nesusirgę asmenys. Todėl patariama vengti čiaudinčių ar kosėjančių asmenų, kurie gali užkrėsti jau turimu virusu. Kosint ar čiaudint burną ar nosį būtina prisidengti, o saugus atstumas nuo sergančiojo yra apie1 m.

Atgal Archyvas
Naujienlaiškio
prenumerata
Jūsų el.pašto adresas

Siekdami užtikrinti efektyvų mūsų interneto svetainės veikimą, jos veikloje naudojame slapukus - (angl. cookies). Tęsdami naršymą interneto svetainėje, sutinkate, kad Jūsų kompiuteryje būtų įrašomi slapukai. Slapukų politika